Saturday, October 25, 2014

"Есен"

Saturday, October 25, 2014



Следи от дъжд, без звук, без есен.
Мъгливи стонове във пустош бяла
провират се през пътя тесен,
отекват в мен, изтръпвам цяла.

Вървя и съчинявам песен,
но по средата думите забравям...
Нима ми липсва тази есен,
която толкоз бързах да оставя?

Нима ми липсват ветровете
и птиците, отлитащи на Юг?
Килимите с листа до коленете
и тихия им, шепнещ звук?

Нима ми липсват тези нейни
жълтеещи, повехнали листа?
Които скучно и праволинейно
се стелеха по пустата земя...

Но аз така презирах я тогава,
задето ценното отнема!
Земята трябва гола да остава,
а тя дървесните одежди взема...

Или пък просто липсваше тъгата,
усещането, че си сам.
Изпълнена/препълнена със меланхолия зората,
залязваща, потъваща от срам.

А може би ми липсва чувството,
най-простичкият, кратък, лесен
отговор тъеше се в изкуството,
в картините на тази есен...


16.02.11 г.

No comments:

Post a Comment

*Vita me constituit poeta © 2014