Saturday, October 20, 2012

Грях

Saturday, October 20, 2012


Не помня, май че беше нощ
или пък сутрин, в онзи Февруари,
но спорихме със моят гост,
и беше той в ръката си с цигара…

Той каза, че разбрал за моя грях,
и че на него всеки е готов…
На таз присъда аз отвърнах в смях -
грехът ми бил, че прося за любов.

Когато ме осъди той така,
във мене трепна всичко най-човешко.
Попитах го „Беда ли е това,
от някого да искаш нещо?”

„Беда ли е, за мъничко любов,
да просиш ти по улиците боси,
а минувачите на този зов
да ти отвръщат само със въпроси?!”

„И тръгвай – викнах му – ако ще питаш,
и не пристъпяй вече този праг!
Нима от греховете ти не си опитал,
че мене да виниш във този грях?!”

Но той се сопна, възрази
и каза : „Тебе има кой да те обича!”
Един човек, че много го боли,
един човек, на който да се вричам.

„Така ли? – рекох – И
кой е този, дето не познавам?”
Той каза, че е в моите очи
и аз не можех повече да възразявам…

От онзи ден нататък спрях
да ходя аз из улиците боси.
Той беше прав за моя грях,
и повече любов не просих…

30.09.10 год.

No comments:

Post a Comment

*Vita me constituit poeta © 2014