Tuesday, October 30, 2012

Жена

Tuesday, October 30, 2012

Как толкова години й се вричаш,
със тази своя тиха обич,
но без да казваш колко я обичаш
и без букет в ръцете й да сложиш?

Се пита тя, до болка наранена,
сълзите свои крие във очи...
Една едничка кратичка поема,
от теб на рафта си мълчи.

Но ти дори не си я чела!” –
изправяш се пред нея с вик.
Тогава тя най-плахо взема
листчето смачкано, без плик.

Отваря го и без да пита,
държейки стиха във ръце,
тя бавно, бавно го зачита,
макар и с тръпнещо сърце:

Цветята мои ще увяхнат
и думите ще се стопят,
когато огънят угасне
и аз поема своят път...

Аз зная ти едничка ще останеш,
до мен във болест и във смърт.
И само ти ръката ми ще хванеш,
и ще докоснеш бледата ми плът...

Във тебе ден със нощ се слива,
прогонваш гъстата мъгла...
Ти носиш най-прекрасно име,
ти носиш името „жена”!

И ето, че прочете стиха,
и най-накрая тя разбра,
как толкова години си обичал,
най-скъпата за теб жена...

1 comment:

*Vita me constituit poeta © 2014